Längt!

Vill ni veta hur tyst och tomt huset blir när min pratglada gosetjej åker hemifrån? Oerhört! Hon och T är i denna stund på väg till Göteborg där de ska spendera helgen. De åkte för en och en halv timme sedan och jag håller redan på att längta ihjäl mig. Jag tänkte att det skulle bli skönt med lite egentid när lilleman sover, att jag skulle njuta av att sitta ute på altanen och göra ingenting. Få en liten paus från alla rollekar med lilla A som jag ibland är så förjordat trött på att ägna mig åt halva dagarna. Men näe, jag känner att den här helgen kommer att bli lång. Med stark betoning på lång. Jag vill ha söndag nu. Grejen är väl också att jag inte känner mig som en mamma på topp för henne just nu. Hon testar mig så in i vassen och jag vet inte hur många gånger om dagen jag blir arg på henne och höjer rösten varpå hon blir arg och ledsen. Jag vill vill vill vara en glad mamma som orkar möta henne på ett bättre sätt men ibland går det inte. Därför vill jag just nu bara ha henne i min famn och tala om för henne hur mycket jag älskar henne. Överrösa henne med miljoner pussar och erbjuda världens roligaste rollek i flera timmar. Älskade snart fyråriga unge, mitt hjärta är fullt utav dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0