2008

Summering av 2008 - so far

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag blev förälder till världens finaste unge!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga.

Vilka länder besökte du?
2008 spenderades i Sverige och enbart i Sverige.

Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför?
Den 19 juni såklart, då jag födde min och Ts underbara dotter. Kärlek vid första blicken. En kärlek som bara blir större och större fast man inte tror att det ska gå att älska henne mera.

Vad var din största framgång i år?
Jag är så jävulusiskt stolt över min förlossning. Den skötte jag med bravur hela vägen!

Största missödet?
Den 5:e mars förlorade jag världens bästa morfar i cancer och detv ar överjävligt!

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ett par förkylningar är allt jag kan komma på.

Bästa köpet?
Inte en aning...

Vad spenderade du mest pengar på?
Lilla A.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008?
Melissa Horns platta har spelats flitigast här hemma och jag lyssnade också på den under förlossningen, men jag kan inte säga en särskilt låt.

Blev du kär?
Tokkär i lilla A och i T såklart.

Bästa boken du läste?
2008 går definitivt inte till historien som det år jag läste flest böcker. Sedan lilla A kom till världen har det bara blivit ett fåtal och innan hon kom läste jag mest graviditetsböcker av olika slag. Men "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg berörde mig i hjärtat.

Största musikaliska upptäckten?
Melissa Horn. En favoritfavorit då jag är svag för sköna röster som sjunger på svenska.

Något du önskade dig och fick?
Lilla A! När hon kom var det så självklart att det var hon som bott i magen. Vem skulle det annars ha varit?

Årets bästa film?
Jag gillade Juno väldigt mycket, liksom Mamma Mia.

Vad gjorde du på din födelsedag? Hur många år fyllde du?
Jag fyllde 29 och firade med stor mage, köpebröd och släkten.

Hur skulle du beskriva din stil år 2008?
Tjockmagad boendes i favvomammabyxorna och gravidtröjor. Annars i jeans, koftor och sjalar. Nu är jag sugen på klänningar och kjolar!

Vad fick dig att må bra?
Varenda gång jag ser lilla A så mår jag bra ända in i själen. Kärlekarna, familj, vänner och kollegor gör att jag mår gott!

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Genuskampen!

Vem saknade du?
Morfar. Älskade älskade fina morfar!

De bästa nya människorna du träffade?
Lilla A såklart!

En värdefull läxa du lärt dig i år?
Jag har nog blivit allmänt lite klokare.

Årets stad?
Hemstaden alla gånger!

Årets fest?
Lilla As dop.

Årets näst bästa fest?
Us och Ms bröllop.

Antalet resor...
Ett par Göteborgsresor och en skåneresa. Som sagt, det har varit dåligt med de geografiska resorna i år. Resan som förälder har dock börjat och det är en häftig och underbar sådan!

Årets nyårslöften?
Inga än så länge. Möjligtvis ett sundare 2009. Jag säger möjligtvis.

Kommentarer
Postat av: Jessica Pi

Det är så härligt att läsa om Lilla A, den stora känslan av att ha blivit förälder och den ändlösa lyckan!

Jag missade Anders S, men tittade på min egen Anders i stället. Svenssons fick ge vika för sista avsnittet av Bönderna. NU är det kvällsmat och Beck som gäller :)

2008-12-13 @ 22:14:22
Postat av: Fru Olin

kul lista, den kanske jag snor en dag.... hoppas allt är väl med er såhär i juletider.

2008-12-14 @ 10:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0