Rocky Road

Det här receptet av Leila Lindholm låter helt fantastiskt gott. Måste provas inom en snar framtid!

600 g mörk choklad 70% (eller nån annan choklad man tycker är god.
2 påsar dumlekola
2 nävar minimarshmallows
3 dl saltade jordnötter
1 dl skalade pistagenötter

1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad. Låt svalna något
2. Blanda samtliga ingredienser med den smälta chokladen.
3. Häll ut blandningen, ca 3 cm tjockt, på en bricka med bakplåtspapper och låt stelna i kylskåp.
4. När kakan har stelnat, skär upp den i bitar.

Jag säger en mycket snar framtid. Innan det eventuellt sundare 2009 börjar. Så blir det.


Kommentarer
Postat av: U

Jag gjorde det förra året! Och jag kan säga så mycket som att jag kommer att göra det kommande vecka igen! Helt sjukt gott!

2008-12-14 @ 19:44:48
URL: http://honsadet.blogspot.com
Postat av: Jessica

Om de skulle råka ha alla ingredienser på ica och om jag fortfarande är sugen när jag kommer dit, då kan det hända att detta tillagas i mitt hem inför julen!

2008-12-16 @ 16:21:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0