fortfarande intenetmeckigt

Alltså vårt internet behagar fortfarande inte fungera. Och jag inser att jag är beroende av internet. Vill ju läsa de dagliga bloggarna, kolla mailen, facebooka, googla på det ena och det andra, spana på tradera och så vidare och så vidare. Skit att inte kunna göra det tycker jag men inser också att det är nyttigt för mig att göra något annat av den där tiden jag sitter framför datorn...
Hur som helst. Lilla A rullar från rygg till mage varje dag nu. Hon har verkligen blivit mycket starkare i kroppen. Hon tycker också det är roligare att ligga på magen när hon har tagit sig dit själv. Hon lyfter lite på rumpan då och då när hon ligger där på magen och rätt som det är kanske hon kommer på att hon kan förflytta sig på andra sätt också. Det är dock ingen som helst brådska med det! Än så länge är det rätt skönt att veta vart man har henne så att säga :) Sitter gör hon med lite stöd, det tar nog ytterligare en eller ett par månader innan hon kan sitta själv. Men inte heller det är det ju någon brådska med. Hon får göra det i sin egen takt. Och herregud, hon är ju bara 5½ månad. En del människor med pyttingar som jag har träffat på har så jävla bråttom, rent ut sagt, med att deras barn ska kunna göra och kunna allt så tidigt. Låt det ta den tid det tar säger jag. Varför skynda på? Huvudsaken är att de mår bra och har det gott ju! Men det ska jämföras hit och dit och fy fabian vad trött jag är på det! Punkt!
Idag har vi babysimmat sista gången för den här terminen. Klädsim med blöja stod på schemat och det var nyttigt värre vill jag lova. När vi släppte våra små telingar så sjönk de som stenar till botten. Det gäller att ha koll på dem på stranden i sommar för man har inte en chans att få tag på dem om man inte är i närheten.
Annars då? Jo. De röda gardinerna har kommit upp och adventsljusstakarna. Glögg har druckits och pepparkakor ätits. Jag, som inte har varit någon julmänniska på många år ser fram emot jul- och nyårshelgen med glädje!

Kommentarer
Postat av: Carin

Hej!

Härligt att ni är tillbaka. Har saknat uppdateringarna. Jag tycker lilla A sköter sig utmärkt, och du har rätt. Varför stressa på dem, det kommer se snart nog göra själva!



Visst är det härligt med jul!



Ha det så gött!!

kramis

2008-12-10 @ 08:59:14
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com
Postat av: Fru Olin

ja, jag minns precis det där tävlandet från andra småbarnsmammor.....usch vilken hysteri det var!!

2008-12-10 @ 20:17:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0