hej våren!

Härliga vårväder, äntligen har vi fått nosa på det! Idag har det verkligen varit en helt fantastisk dag med runt 15 grader varmt. Så skönt så skönt! Lilla A och jag började dagen med sångstund på öppna förskolan. Vi var en gedigen skara med småttingar där och vi sjöng och dansade så det stod härliga till. Lilla A skakade nöjt sitt maraccasägg genom i stort sätt hela sångstunden och såg verkligen ut att gilla finalen med fallskärmstyget de fick sitta under medan alla föräldrar lyfte och sänkte tyget och lekte tittut. Finfina frisyrer fick de på köpet med hår som stod elektiskt rakt upp :) När vi kom hem tog lilla A en välbehövlig tupplur i vagnen på vår framsida medan jag jobbade på att odla fräknar i en stol bredvid. Gottigt! Jag har även påbörjat vårstädningen av vår uteplats (äntligen) och kanske kan det bli klart till påsk med blomster, fågelbad och avskrubbade utemöbler... Lilla A fick tag i receptblocket och allehanda lösa recept däri, som hon omsorgsfullt strimlade till småbitar när jag gjorde annat... I morgon fortsätter vi med röj och städ av rövarkulan, tillika hemmet, inför trettioårsfirandet om några dagar. Ibland måste det stå kalas och gäster på schemat för att vi ska få ändan ur och rejälstäda. Så kan det vara.

 
"Hej mamma, jag fixar lite med recepten här. Okej?" (Spana in de schyssta brallorna i retrostil med Mimmi Pigg på. Ett arv från kusinerna :) ).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0