och i somras kunde man slagit hö här

I morse körde vår hyresvärd igång motorsågen strax efter klockan sju. Strax utanför vårt sovrumsfönster. Så muntert. Hej då sömnen liksom. För nån vecka sedan började han köra löv vid ungefär samma tidpunkt. Han är för lat för att räfsa upp dem på vanligt vis så han körde nån variant med gräsklippare och en liten vagn. Fråga mig inte hur. Det gick inte så bra för honom iallafall för efter ett par timmars körning såg det ut så här:


Tydligen var han nöjd så för sedan dess har det inte hänt ett skvatt på lövfronten.

En annan gång var han inne i vår lägenhet utan att han hade pratat med oss först. Vi hade klagat på vår frys i en halv evighet och han skulle kolla den enligt instruktioner från T. Dessvärre glömde han att låsa efter sig när han gick. Så när vi kom hem från jobbet var dörren inte låst. Hej och hå. T ringde upp honom och frågade om han hade varit inne och då nekade han först. Men när T sa att han hade glömt att låsa dörren så sa han: "gjorde jag" och blev alldeles tyst. Spånskalle. Vi borde anmält honom för olaga intrång eller något liknande.

Jag önskar mig en ny hyresvärd i julklapp. Eller ännu hellre en ny lägenhet. En fyra. Tack. Amen.

Kommentarer
Postat av: Nina Kihl

Har ju en 4:a till salu ; )

2008-11-28 @ 19:40:22
Postat av: Nina Kihl

Har ju en 4:a till salu ; )

2008-11-28 @ 19:41:31
Postat av: Nina Kihl

Har ju en 4:a till salu ; ) Något annat du önskar dig?

2008-11-28 @ 19:43:08
Postat av: Nina Kihl

Är lite tjatig men det hängde sig ju ; )

Tjatig som vanligt...så känner du igen mig ; )

2008-11-28 @ 19:45:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0