här blir det egengjort

Fatta hur sjukt mycket pengar människor spenderar på julklappar. Det är helt galet. Jag minns inte hur mycket, de sa det på radion för nån vecka sedan. Men jag minns att jag hajade till och tänkte hur tänker människor? Många tar till och med lån för att kunna handla. Har det inte gått till överdrift då? Varför denna ständiga konsumtion? Det var många år sedan som min familj bestämde oss för att strunta i julklappar och istället fokusera på samvaron istället, det är ju ändå det som betyder något. Att få träffa släkt och familj. Att äta och umgås och ha trevligt tillsammans. Slappa framför TV:n, spela spel, knäcka nötter och äta hemgjorda karameller. Får jag det är jag mer än nöjd! Nu vet jag att lilla A kommer få en liten hög med klappar, trots att hon inte ens vet att julen finns. Bara det inte blir för mycket. Vi har satsat på några egengjorda klappar från lilla A till mormor, morfar, gammelmormor och farmor. Det tror jag kommer bli galet uppskattat!


Kommentarer
Postat av: Ingela Lennqvist

Hej Emma

Vilka kloka tankar om julen du har. Tycker precis som du. Paket är inte viktigt men gemenskap, god mat, vänner, familj och mys-pys, det är grejer det.

Sköt om dig.

Ps. Har skickat sopp-receptet med S-posten

Stor kram till dig från mig.

2008-11-23 @ 16:26:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0