tack för idag!

Idag har vi hunnit med mycket roligt, lilla A och jag. Klockan sex vaknade jag av att lilla A låg i sin säng och gjorde små och otroligt söta smackljud med munnen. På ett bättre sätt kan man knappast vakna, det vill jag lova! Efter amning, blöjbyte, mysimys och jobbhejdå till T så somnade vi om igen och sov till nästan åtta. Då läste jag tidningen i sängen och lilla A låg bredvid och jollrade för glatta livet. Efter frukost och mer mysimys och lek så tog lilla A en minilur och jag tittade på en intervju med favoriten Bagge på TV4 :)
Klockan elva körde vi till mitt jobb för att, äntligen, hälsa på mina gamla förskolebarn och kollegor. Åh, det var så roligt att träffa alla igen! Barnen var överlyckliga över att få träffa lilla A och jag fick ett helt gäng med härliga barnkramar som jag kan leva länge på framöver. De har ju följt min graviditet sedan lilla A var lilla mini i magen och nu fick de äntligen se vem som bott därinne. Lilla A flinade upp sig och visade sig från sin bästa sida och då är det svårt att inte bli tagen av hennes charm vilket jag tror de flesta blev. *Skryt skryt*. Nu är lilla A ett gäng teckningar, en blå nalle och många komplimanger rikare. Mamman är stolt!
Därefter körde vi hem och pustade ut en stund för att sedan åka bort till min gamla klasskompis och vän Ulle. Hon och nyblivna maken har precis flyttat och då måste man ju inspektera nya lyan. Den var kanoners och jag blev inte så lite avis. Om vi nu inte kan få tag i nåt hus nån gång så vill jag också ha en sådan lite äldre lägenhet med charm, gärna i de kvarteren! Blev bjuden på löksoppa och så våfflor till efterrätt och, såklart, te. Gott! Det är så skönt med vänner som man bara kan vara sig själv med, pratiprata om lite ditt och datt och skratta med. Lättsamt och bra liksom. Att hitta varandra igen efter många år på olika håll och utan kontakt och märka att man har kul ihop och utbyte av varandra, det är ganska stort :)
Nu har lilla A gjort natt och sover sött i spjälsängen. Nu ska jag också gå och lägga mig, sova och längta tills att hon vaknar i morgonbitti igen. Då börjar en ny dag med min underbara fina unge. Vi har inget på schemat så vi gör precis som vi hon vill!

Kommentarer
Postat av: U

Jag är också så himla glad över att vi hittat varandra igen! Och precis sådär som du skriver bara prata, dricka te och slappmysa i soffan! Du har världens finaste lilla tjej som gör en alldeles glad i magen. Hennes miner och skratt är helt obetalbara. Tack själv snälla rara söta du för ikväll! Och för den roliga boken och för det goda teet! Kram!

2008-10-23 @ 23:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0