lets go

Här är en som har latmaskat sig mest hela helgen. Jag hade tänkt att titta igenom läroplanen och låtit mig inspireras av lite pedagogisk litteratur men det blev aldrig av. Jag känner att jag inte har kommit ikapp med det jag missat och lagt mig av med under föräldraledigheten. Det är hög tid att ta tag i det nu. Jag vill ju vara en bra pedagog och utvecklas i rollen. Mina nya kollegor är så bra och de kommer att lära mig och inspirera mig en massa. Det är jag ofantligt glad över! I morgon kör vi igång med uteverksamheten. Det blir inte så uppstyrt nu i början utan barnen (och vi pedagoger som är nya på stället) ska få möjlighet att "bo in sig". Insupa naturen och atmosfären. Lära känna varandra. Bli en grupp - ett vi. Sedan har vi hela långa året på oss att utforska naturen, leka och lära matematik, samtala samtala samtala, jobba med värdegrunden och ge barnen alla möjligheter att utvecklas och lära och känna sig som trygga harmoniska personer - personer som har tillit till sin egna förmåga. Jag ser fram emot ett gäng vetgiriga femåringar som jag kan kasta mig ut i upptäckande tillsammans med!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Om jag får barn och önskar jag att de får så inspirerande lärare som du verkar vara. Jag gillar den här glöden som finns i detta inlägg!

2009-08-16 @ 20:37:40
Postat av: Jessica

.. jag missade namnet :)

2009-08-16 @ 20:40:48
Postat av: Anonym

Hej vännen!!!

Härligt att höra att allt är bra och att du njuter av att börja jobba! Tänk på alla 5åringar som får en sån positiv fröken.



Kan du skicka din mailadress till mig?



kramis

2009-08-16 @ 21:20:50
Postat av: Carin

Hmm den tog inte mitt namn,

2009-08-16 @ 21:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0