hon jobbar

Här har det minsann varit klent med inlägg de senaste dagarna. Men ni förstår, jag har blivit en arbetande kvinna igen. Gåtillettjobbarbetandes alltså. Inte längre varahemmameddotterarbetandes. Helt klart en omställning! Jag har nästan ihjällängtat mig efter lilla A och kollat mobilen en triljard gånger om dagen om utifall att T skickat något viktigt sms. Men allt har gått så bra så bra på hemmafronten. Lilla A verkar inte längta något nämnvärt efter sin mamma utan har varit såååå glaaaad och såååå nööööjd heeeela daaaagarnaa. Om man ska tro pappan förstås. I min värld har hon minsann längtat en hel del. Sådetså.

Hur som helst så har dagarna på jobbet gått vansinnigt långsamt. Vi har haft lite barn i verksamheten, de har lekt jättebra själva, vilket gjort att man känt sig lätt överflödig stora delar av dagarna. Dessutom är det fortfarande sammanslagning vilket innebär att vi först nästa vecka kommer att jobba med våra ordinarie barngrupper och i våra riktiga arbetslag. Så nästa vecka blir det bättre och roligare på alla vis. Det tror jag på. I morgon och på fredag står utbildning på schemat. Får se vad det kan ge.

Och. Det tar på krafterna att börja jobba igen verkar det som. Snark i soffan innan kl 21 två kvällar i rad nu. Socialt värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0