8

Idag har jag en freaking fin åttamånaderstjej här. Åttamånaders! Jag hänger inte med i svängarna. Det var först när vi kom till min mormor idag för semlefika och hon sa grattis på åttamånadersdagen till lilla A som jag kom på det. Hej och hå, tiden flyger. Hur som helst så är lilla A en storleksmässigt liten åttamånaderstjej men med en vilja som kan förflytta berg. Hon visar klart och tydligt vad hon vill och inte vill och det är så häftigt. Vill hon inte så vill hon inte och då är det ingen idé att truga. Då kan jag sitta där och göra flygplansljud med matskeden bäst jag vill. Hon kniper igen. Att sitta själv är fortfarande roligt. Att ligga på mage är fortfarande pest. Att famnmysa är bäst nästan jämt. Hon tränar på de kalmaritiska rrrrrrr:en i långa haranger och pratar i tvåstavelser. Det händer mycket hela tiden och jag och T försöker hänga med så gott vi kan. Det är full rulle och gasen i botten. Och då förflyttar hon sig inte ännu...


Kommentarer
Postat av: U

Grattis söt-Alice!!!

2009-02-19 @ 21:43:34
Postat av: Jenny

ojoj. vad stor hon blir.. men E. hur kan hon träna på de kalmaritiska R:n... de existerar ju inte. låtet mera som ett utdraget J.. typ "jau ståur o käkahj kooojv på Laaaajmtojjet i Kalmaaaj!"

kram på re!

(och ja det låter roligt med Hälsingemål också)

2009-02-19 @ 22:26:29
Postat av: fru Olin

jo jag vet var Linda bor.. jag kan när som nästa vecka fast inte onsdag fm. mig spelar det ingen roll vart vi är heller, men en ide är att om vi ska ses med bara de minsta kan jag komma till dig, men om Sigge ska vara med är det kanske enklast om du ville komma hit.. han är på dagis mellan 9-14...

2009-02-20 @ 08:26:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0