räkgrytan

I lördags bjöds det även på räkgryta i det Kihlska hemmet. En mycket lättgjord och god sådan. Här är receptet, återigen enligt önskemål :)

skalade räkor (jag brukar ta en 400grams påse)
1 purjolök
färska champinjoner
1 paprika
3 dl grädde
1 fiskbuljongtärning
1 msk curry
1 msk cayennepeppar (jag brukar hoppa över det helt eftersom det blir så sajtans starkt)
salt & peppar
2 msk chilisås
1 vitlöksklyfta
½ dl koncentrerad hawaijuice (nektar)
citron eller lime
dill

Bryn purjolök, champinjoner och paprika. Rör ihop grädde, fiskbuljongtärning, curry, cayennepeppar, salt & peppar, chilisås, pressad vitlöksklyfta och hawaijuice. Häll i blandningen i det brynta och låt puttra ca 10 min. Ta i räkorna på slutet och låt dem bli genomvarma. Prassa ev i lite lime eller citron och klipp över lite dill (fryst går också bra).
Servera med bandspaghetti och en schysst råkostsallad på morot, vitål, citronpeppar och pressad citron.

God spis!


Kommentarer
Postat av: U

Å men alla dina recept är ju fantastiskt bra! Vi kanske skulle satsa på lite byte. // Slutar 17 i morgon... ringer dig när jag är på väg emot sta'n!

2009-02-01 @ 19:31:18
URL: http://honsadet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0