för mysiga stunder

Bokrea. En höjdpunkt! Dock har jag inte tagit mig in till bokhandlarna i stan ännu. Jag tror jag skulle bli rätt så frustrerad och mycket svettig av att försöka ta mig fram med vagnen mellan alla hyllor, bänkar, bord och människor. Förmodligen skulle även de andra bokspekulanterna bli det och titta surt och inte flytta sig när jag kom. För det har jag varit med om förr. Däremot tog jag mig till Coop igår. Där köpte jag två böcker till lilla A, ja det är mest böcker till henne jag är ute efter. Hon kan sitta en lång lång stund och lyssna och titta på bilderna när jag läser för henne. Och för liten för böcker, det kan man aldrig vara. Hur som helst så blev det en i raden av de underbara Bu och Bä-böckerna av Lena och Olof Landström. Bu och Bä på kalashumör. Toppen! Den andra blev Stora bilderboken om bondgården av Anne Suess. En bok utan text med underbara detaljrika bilder från bondgården. Den kan man prata och berätta och hitta på hur många sagor som helst utifrån. Jag tror den kommer bli en favorit. Iallafall för mig :) Någon gång i veckan när T kommit hem från jobbet så ska jag iallafall ta mig in till stan och se om det kan bli fler fynd. Är ruskigt sugen på Jan Lööfs alla böcker. Visserligen är de för lite äldre barn men de är ju så underbara!

 Tipsigt för småkottar!

Kommentarer
Postat av: Sandra

ska kolla efter dessa imorgon... det var för jobbigt idag... alldeles för mkt folk!

2009-02-25 @ 22:12:49
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0