en lång en

Om man har en stund över kan man ju alltid lista lite...

1. Hur gammal är du om fem år?  nästan 35. pjuh.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? underbara dottern
3. Hur lång är du? 173 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Attentatet mot Hitler (nästan hela)
5. Vem ringde du senast? sambon. jag var förbannad för att tv-dosans batterier var så dåliga så man inte kunde byta kanal. precis som om han skulle kunna göra något åt det från jobbet...
6. Vem ringde dig senast? pappa
7. Föredrar du att ringa eller skicka sms? det beror på men jag är flink med sms-tummen
8. Är dina föräldrar gifta eller skilda? skilda sedan många år
9. När såg du senast din mamma? i måndags
10. Vilken ögonfärg har du? åt det gröna hållet
11. När vaknade du i dag? lyfte över dottern till vår sång vid sexsnåret men så somnade vi om och sov till nästan åtta!
12. Vilken är din favoritjulsång? mössens julafton när den sjöngs med ös av mina gamla förskolebarn
13. Vilken är din favoritplats?  home sweet home
14. Vilken plats föredrar du minst? trånga mörka utrymmen
15. Var tror du att du befinner dig om tio år? förhoppningsvis i eller runt hemstaden, i ett hus eller större lägenhet
16. Vad skrämde dig om natten som barn? otäcka ljud
17. Vad fick dig verkligen att skratta senast? dottern med sitt minspel och språk
18. Hur stor är din säng? 180 cm tror jag
19. Har du stationär eller bärbar dator? stationär
20. Sover du med eller utan kläder på dig? pyjamasbrallor och tischa
21. Hur många kuddar har du i sängen? tre varav en alltid är under armen
22. Vilka länder har du besökt?  Danmark, Finland, Norge, Tyskland, Grekland, Spanien 
25. Är du social? för det mesta. i vissa sammanhang och med vissa personer så blir jag dock väldigt tystlåten. och när jag inte vet vad jag ska säga eller inte tycker jag har något att tillföra så får jag för mig att folk tycker att jag är knäpp.
26. Vilken är din favoritglass? lakrits, polka och viol tack!
27. Vilken är din favoritefterrätt? oj. lite vanligt fika är fint.
28. Tycker du om kinamat?  sisådär
29. Tycker du om kaffe? nej tack
30. Vad dricker du till frukost? juice eller citronvatten
31. Sover du på någon särskild sida? jag snurrar som ett jehu på nätterna och ligger på alla sidor.
32. Kan du spela poker? njae
33. Tycker du om att mysa/kela? det är gott!
34. Är du en beroende människa? beroende av kärlek, ömhet och vänskap, ja
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? ja, två till.
36. Vill du ha barn? har ett och skulle kunna tänka mig syskon till henne
37. Kan du några andra språk än svenska?  är ingen språkbegåvning men kan hanka mig fram hjälpligt på engelska
38. Har du någonsin åkt ambulans? inte vad jag vet
39. Föredrar du havet eller en bassäng? havet
40. Vad spenderar du helst pengar på? dottern
41. Äger du dyrbara smycken? definitivt icke
42. Vilka är dina favoritprogram på tv? heminredningsprogram, dokumentärer, sporten
43. Kan du rulla med tungan? jupp
44. Vem är den roligaste människan du känner?  oj, jag kan inte peka ut någon särskild. jag har turen att känna många roliga människor
45. Sover du med gosedjur? inte längre. men nallen nallis fanns i sängen länge
46. Vad har du för ringsignal? Sen du var här med Lasse Winnerbäck
47. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? ett par enstaka
48. Hund eller katt? är uppväxt med både och och älskar både och men måste jag välja så blir det katt
49. Flirtar du mycket? det skulle jag inte vilja säga
50. Kan du byta olja på bilen? det borde jag reda ut
51. Har du fått fortkörningsböter någon gång? näe, däremot p-bot
52. Vilken var den senaste boken du läste?  det var nog Brustna hjärtans café av Lolly Winston
53. Den bästa bok du läst? Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda är en av de bästabästa iallafall
54. Prenumererar du på någon veckotidning?  inte veckotidning men två månadstidningar. Vi föräldrar samt Föräldrar och barn.
55. Dansar du i bilen? om man med dansa räknar armrörelser och benstamp i takt med musiken så händer det att jag gör det
56. Vilken radiostation lyssnade du till senast? mix megapol
57.Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? jag gjorde en beställning på ett par tupperwaregrejor.
58. När var du i kyrkan senast? var på minnesgudstjänst på alla helgons dag
59. Vem var din favoritlärare på högstadiet? jag gillade bildläraren Bengan och musikläraren Mats. Sedan har jag för mig att vi hade en religionslärare som jag tyckte om. Men vad hon hette kommer jag inte ihåg.
60. Hur länge har du campat som längst i ett tält? ett par dagar på sin höjd. jag tycker näe om att tälta som jag skulle ha sagt när jag var liten.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den snor vi rakt av! ;-) Hittade hit via fru Olins blogg...

2009-01-22 @ 19:11:04
Postat av: Ulrika

... men du! varför bytte du inte batterierna själv? ;-)

2009-01-22 @ 19:32:31
URL: http://honsadet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0