hallå vänstern

Har ni testat att göra enkla vardagsaker med "fel" hand? Det ska, har jag läst någonstans, tydligen vara bra för hjärnan. Jag provade på att borsta tänderna med vänsterhanden i morse. Sajtan vad svårt. Jag brukar säga att jag har min vänsterarm enbart för att det skulle se konstigt ut om den inte fanns där. För jag är verkligen väldigt högerhänt. Att borsta håret med vänstern är bara inte att tala om. Motoriken finns liksom inte där på nåt sätt. Det slutar med att borsten fastnar i ett enda hårrufs. Tänk de som är ambidextra och kan göra allt med både högern och vänstern lika bra. Tufft.

Kommentarer
Postat av: Carin

Jag tycker det är lätt att göra saker med vänstern......jätte lätt. Högern däremot hänger inte alltid med.... :-)

2009-01-11 @ 13:18:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0