hej ditt hej datt

Inatt har jag legat som en märla bredvid en snusande dotter. Hon vaknade mitt i natten med hosta och kunde inte komma till ro. Det kunde hon i vår säng. Direkt. Och till mig dras hon som till en magnet. Det spelar ingen roll om jag flyttar henne mot Ts håll hundra gånger. Efter ett par minuter ligger hon tätt intill mig igen. Det är väldigt mysigt. Men kroppen säger aj efter en sådan natt. Well well.

Dagens projekt är att knåpa ihop ett brev till mammas och mitt Filippinska fadderbarn. Det var urlänge sedan vi skrev och i det senaste brevet vi fick från henne så undrade hon hur vi har det. Hon och hennes familj är så tacksamma för att mamma och jag finns och stöttar dem. De kan aldrig tacka nog mycket. Och det vi gör är att skicka ett par hundralappar varje månad och så lite extra till jul och hennes födelsedag. Några gånger har vi skickat ner paket med lite kläder, leksaker och fotografier. Tänk vad lite som behövs för att göra skillnad i någons liv.

Ikväll är det också dags för projekt "hallå kondisen kom tillbaka". Basketträning. Nu ska jag licensiera mig för att vara försäkrad ordentligt ifall jag skulle skada mig. Det gör också att jag får spela matcher. Om jag vill. Om lagkamraterna tillåter. Om kroppen orkar. Det är en kul och taggande utmaning!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hmm... nu vet du då hur det känns. Jag har (på gott o ont) haft det så sedan den 29e MAJ! Ajaj!

2009-01-20 @ 19:32:39
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nu vet du då hur det känns... Jag har haft det så (på gott o ont)sedan den 29e MAJ! Ajaj!

2009-01-20 @ 19:33:59
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

oj fick visst iväg 2. det ena försvann nämligen...

2009-01-20 @ 19:34:32
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0