kakan

Okej. Idag har jag spelat match för första gången på...länge. Men det gick faktiskt över förväntan och det var ruggigt kul!

Igår kväll hade jag gamla arbetslaget på middag här hemma. Så mysigt och kul! Vi hade så roligt när vi jobbade ihop. Vi kompletterade varandra bra och såg många saker på samma sätt. Vi var spontana och hade jäkligt roligt ihop med barnen. Åkte hit och dit och hoppade på saker som vi tyckte lät roliga och givande. Tänkt att få jobba ihop igen någon gång i framtiden. Jag tror tyvärr det kan bli svårt. Men man kan alltid drömma...
Hur som helst så uppskattades min vita chokladkaka av sällskapet så här kommer, enligt önskemål, receptet:

100 g vit choklad
100 g smör eller margarin
2 dl strösocker
150 g kesella lätt
2½ dl vetemjöl
saft och skal av en halv citron
2 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver
½ tsk salt

Smörj och bröa en form med löstagbar kant. Smält chokladen i vattenbad och smöret på svag värme i kastrull. Rör socker och kesella tillen jämn smet. Tillsätt därefter smör och choklad och blanda noga. Riv citronskalet och blande därefter ner det tillsammans med citronsaften. Blanda mjöl, vaniljsocker, bakpulver och salt och rör ner i smeten lite i taget. Häll smeten i formen och grädda 25 min i 200 grader.

Yammie!

Kommentarer
Postat av: Ingela Lennqvist

Hej Emma

Kakan var verkligen jättegod. Fint att få receptet. Vill bara säga att räkgrytan också var kanongod. Skulle vara trevligt om du la ut den också här på din blogg så kan fler få smaka den också.

Åh, vad roligt vi hade hos dig och det vore så kul att få jobba ihop igen.

Kram från Ingela

2009-02-01 @ 10:17:29
Postat av: U

Å gud så gott!!! I morgon då, popcorn eller godis eller båda? Ska vi ses där innan kl 18?

2009-02-01 @ 14:13:48
URL: http://honsadet.blogspot.com
Postat av: Jessica

Låter gudagott, både kaka och räkgryta!

2009-02-01 @ 17:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0