det är visst nån som är tillbaka

Nämen hej! Det har varit bloggtorka här kan man säga. Det beror på att vi har varit i Gotland på jobb/semester i nästan två veckor. Vi prickade in elva soliga och en regnig dag på ön. Ett helt okej facit om jag får säga det själv. T var där på jobb och jag och lilla A fick hänga med helt gratis. Tack för det företaget. Lilla A och jag har sett det mesta av Visby innestad skulle man kunna säga. Besökt många små mysiga butiker. Gått i smala, vackra och rosbeklädda gränder. Hållt på att blåsa bort med cykel och cykelkärra och hela alltet på Toftavägen den första veckan (jag hade kunnat tänka mig att slänga cykeljäveln i ren blåstfrustration också för den delen). Vi har käkat på bra och mindre bra restauranger. Träffat trevliga människor. Spelat schack med en afrikan på en parkbänk. Gosat med en stor fin main coonkatt vid namn Doris. Lilla A har premiärplaskat i havet och har suttit hur länge som helst och myst i sanden. Vi har haft det bra men det är alltid skönt att komma hem igen. Kanske trodde lilla A att vi hade flyttat till det där lilla rummet på bed and breakfasthotellet. Hon blev iallafall lycklig när vi klev innanför dörren här hemma igen. Pekade glatt på fotografierna i hallen och började förtjust leka med sina leksaker trots att klockan var läggdags för länge sedan.
En liten tredagarstripp till Österlen blir det under den resterande ledigheten men utöver det blir det nog mestadels lata dagar på hemmaplan. Det ska bli skönt att bara ta det lugnt och ladda inför jobbstarten om fyra veckor...

 Strandmys på Fårö.

 Dessa vallmofält! Man kan bli religiös för mindre.

Kommentarer
Postat av: Fia

Vilka underbara bilder!

Låter som en härlig semester.

Hoppas på att snart få träffa er igen!

Slå en pling när tid finns!

Kram,kram!

2009-07-09 @ 09:19:13
Postat av: Bella

Vilka bilder. Kan jag anställa dig som fotograf och ha med mig dig i bakfickan för att kunna ta fram dig när ett bra motiv dyker upp. Eller föresten det är bättre om du hojtar till från min bakficka när ett bra motiv dyker upp så att jag inte missar nått. Kort och gott underbara bilder!

2009-07-09 @ 12:42:26
Postat av: Carin

Välkomna hem!

Verkar som om ni har hft toppendagar så långt österut... men testa BÄSTkusten också för den delen.



Kul att kunna följa er igen.



kram

2009-07-09 @ 19:27:42
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com
Postat av: U

Bilderna säger allt! Nu är vi också tillbake från öjn... Har syster här i helgen, men vi hörs framöver! KRam!

2009-07-09 @ 23:15:29
Postat av: Jessica

Vad glad jag blir av att se och läsa hur bra ni haft det. Det är en riktig kalaspinga du begåvats med och jag förstår inte riktigt hur du ska kunna jobba och ha hjärtat springandes någon annanstans utanför kroppen under tiden! Många tankar,

J

2009-07-10 @ 13:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0