en lång en

Efter en massa våffelätande så orkar jag inget annat än att sitta på rumpan. Så det gör jag nu. Jag fyller i en lista också. Här är den:

Lovar du att vara ärlig? Kanske, kanske inte
Du heter: Emma
Smeknamn: Emmis, Emsan, Bemme, Ems
Låt som när du är ledsen sörjer till? Har ingen sådan låt. Däremot kan en del låtar påminna mig om saker/personer som jag saknar och göra mig lite sorgsen till mods.
Beroende av: familj, vänner, kärlek, vänskap, uppskattning...
Vad tror folk om dig? Det får andra svara på, jag vet inte
Stämmer det? -
Vad får du oftast komplimanger för? Att jag är fin :)
Vad säger du för att imponera på någon? Jag tycker inte att jag behöver göra det. Ta mig för den jag är liksom.
Hur imponerar man på dig? Det kan man göra på många sätt.
Brukar du skratta för dig själv? Jodå
Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Jag är rumpsittandes och har icke mobilen inom räckhåll. Men det var från baskettränaren som ville att jag skulle läsa ett mail om kommande träningstider iallafall.
Var bor du? I mitt hjärtas stad
Trivs du där? Jag stormtrivs och vill bo här jämt
Äger du några converse:
Sprit, cider, vin eller öl: Rubbet. Men helst rödtjut eller en kall öl!
Brukar du bli för full: Hatar att vara full och blir det ytterst sällan.
Har du haft sex idag: Nix
Hur svarar du i mobilen: Med mitt namn
Vem ringde du senast? Mamma
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Att jag kunde låna våffeljärnet :)
Antal timmar sömn inatt: Tillräckligt många för att vara utsövd och pigg när dottern ville upp och leka klockan strax innan sex
Sov du ensam: Sov med sambon bredvid och dottern i spjälisen strax intill
Brukar du komma i tid: Jag är oftast rysligt bra på att passa tider
När mår du bra: Nu, när jag slappar hemma med sambo och familj tätt intill
När blev du fotad senast: På förmiddagen fotade jag mig själv och dottern
Hur känner du dig nu: våfflemätt, nöjd och belåten
Vanligaste färg på dina kläder: Det är nog svart. Fast jag älskar färgglada kläder också!
Vad tycker du om fötter: Har inget emot fötter.
Vad saknar du: Just nu är jag helst och hållet nöjd. Men ge mig gärna lite nya schyssta kläder. Det behöver jag.
Hade du en bra kväll igår: Jodå, mys med dottern och sedan tv-slappande
Favorit dryck på morgonen: Juice
Rakar du benen: Inte så ofta på vintern, det är för jävla tråkigt. Men på sommaren gör jag det oftare.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Runt halv tio
Är du blyg? Inte särskilt
Sysslar du med någon idrott: Basket
Vill du hellre ha mail än brev: Jag vill ha både och!
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Kärlek till ett utseende i så fall.
Har du spytt offentligt: Det har hänt i ungdomens glada dar
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Förmodligen tänka på en massa sex. Eller?
Är du nöjd med ditt liv: Mycket!
Är du bortskämd: Med kärlek är jag mycket bortskämd.
Vad gör du i morgon: Myser med dottern, kanske åker iväg på sångstund. Sedan träning på kvällen.
Vad är det värsta du vet? Översitteri har jag så svårt för.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Jag är ganska sparaktig och slösar måttligt.
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Men oj vilken svår fråga. Jag vet inte...
Vad längtar du till? Sol och värme och barfotaben
Har du bra vänner och äkta vänskap? Det har jag
Vad använder du för shampoo? Clerasil
Vad är det finaste du fått? Min dotter
En speciell dag du minns: 19 juni 2008 då lilla A kom till världen <3
Hur gammal är du: väldigt snart en tre-nolla
Tycker du om någon just nu? Oh ja, en hel hög med människor i min närhet!
Du samlar på: Erfarenheter
Gröna eller röda äppeln: Helst gröna och helst Filippa. Men röda Ingrid Marieäpplen är också en favorit.
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Det beror på vad det gäller. Sambon eller mamma blir det nog oftast.
Gillar du golf: Njä
Vilken tid gick du upp idag: Sisådär tio i sex
Har du sovit i din egna säng inatt: Jarå
Har du strumpor på dig nu: Ja
Är det okej att gråta: Absolut!
När grät du senast: Skrattårar idag när brorsdottern gjorde världens skönaste min *haha*
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Köpa ett hus och resa någonstans.
Bär du glasögon eller linser: Nope
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Definitivt inte
När går du upp ur sängen en helgmorgon: När dottern behagar ena dagen och när jag är sovnöjd andra dagen.
Har du piercing: Nej
Vill du gifta dig: Eventuellt
Vill du ha barn: Har jordens finaste dotter och kan tänka mig syskon till henne
Solar du ofta: Ja, det är gutt
Är du bra på att laga mat: Jag hankar mig fram i köksregionen
Är du flygrädd: Näe
Hur vig är du: Ganska ovig faktiskt
Är du musikalisk?: Hell no
Vad dricker du helst när du är törstig: Citronvatten
Vilken är din favoritglass: Polka och viol tack
Tror du på ett liv efter döden: Jag vill det.
Tycker du om sushi: Har aldrig smakat.
Vad äter du helst när du ser på film: Smågodis eller chips eller popcorn...
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Nej, men det är heller inte min favoritsysselsättning att gå dit
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Mer morgon än kväll
Vilken ögonfärg har du: Gröna
Har du någon gång gråtit dej till sömns: Det har hänt
Biter du på naglarna: Icke
Röker du: Har feströkt men gör inte längre
Hur ofta tränar/motionerar du: Två basketträningar i veckan och så lite promenader på det
Senaste låt du hörde: Någon av Miss Li

Så där ja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0