paus och boktips

Alltså, det är oerhört skralt med inlägg här nuförtiden. Anledningen heter gigantisk brist på motivation och att det känns som att jag inget har att skriva om. Visst, jag kan skriva tusenmiljarder saker om lilla A och om all min kärlek till henne som jag ibland inte vet vart jag ska göra av. Kärlek av den där sorten som skulle få en att förflytta berg om tvunget var, som finns där jämtjämt och får en att hoppa glädjeskutt varje dag. Men det vet ni ju redan, för det har jag ju redan skrivit tusenmiljarder gånger. Jag kan skriva att hon, när vi myser, gärna vill pilla upp sina små fingrar i mina näsborrar och att hon flinar på det finaste sätt som finns när hon gör det. Men jag tänker att det är kanske inte det mest intressanta att läsa om liksom. Jag tror det får bli så att jag tar en bloggpaus för att tänka över om det är någon idé att fortsätta med bloggandet, om jag har lust, ork och kreativitet till det. Men innan dess vill jag boktipsa om en serie böcker som man helt enkelt bara fastnar i och helst av allt vill sträckläsa från pärm till pärm. Det är Ewa Swedenmark och Annica Wennströms dramaböcker om familjen kring La Stella. Om relationer, familjeproblem, svek och kärlek. Som en riktigt schysst TV-dramaserie fast i bokform. Jag har de första två delarna "Smultron och svek" samt "VInbär och vemod" om någon vill låna. Tredje delen "Hallon och hat" lånade jag av en vän som lånat den på bibblan. Fjärde delen "Lingon och lust" verkar komma ut någon gång i maj. Jag längtar redan efter den. Så, se så, se till att läs!

 Nu vilar vi oss från bloggandet ett tag. So long!

Kommentarer
Postat av: Jessica P

Jag gillar att läsa om den oändliga kärleken, basket, fina bilder på familjen och mat. För min del vore det bara roligt att fortsätta läsa om detta i ditt liv. Plus alla boktips! Jag älskade ju också den där serien och skickade med Ulrika en bok hem, glad över att det sprider sig. Jag har önskat mig en av böckerna i födelsedagspresent. NU håller vi tummarna för det. EN bok har redan ramlat i mitt knä och det tackar jag för!

2009-03-12 @ 10:37:18
Postat av: Ulrika

Näe Emma, det är för sorgligt utan din blogg! Det är ju en av de första sidorna jag kollar varje gång jag surfar! Jag vill också läsa om lilla A, boktips, mat och Tegelviksvardagen! Hoppas lusten infinner sig snart igen! Kram!

2009-03-12 @ 19:03:12
Postat av: Carin

Emma och lilla A!!!!

Kom te baka!!!

kram C

2009-03-18 @ 12:30:19
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0