100 saker om mig

1. Jag har tänkt skriva den här listan ett par dagar men inte orkat.
2. Jag har inte tagit mig tid heller.
3. Eller vetat vad sjutton jag ska skriva.
4. Det vet jag nog inte nu heller så det får bli vad det blir.
5. Jag älskar min dotter mer än någonting annat i hela världen.
6. När hon är ledsen eller inte mår bra så vill mitt hjärta gå i tusen bitar.
7. Hennes skratt får mig alltid att le. Oavsett.
8. Jag skulle vilja kunna sy.
9. Men min mamma har skämt bort mig så mycket genom att göra det åt mig så jag kan inte.
10. Jag är lat.
11. Jag tycker det är rackarns kul att dansa styrdans.
12. Men skulle behöva gå en kurs för att hänga med kavaljererna lite bättre.
13. Jag hatar getingar och börjar vifta och springa sådär som man inte ska när de närmar sig.
14. Det hjälper inte att pappa säger åt mig att sitta still.
15. Jag blev stucken i munnen när jag var liten. Det kan vara orsaken till nr 13.
16. Jag borde organisera och titta över viktiga papper.
17. Jag skulle kunna äta smågodis varje dag för att det är så jävla gott.
18. Helst lakrits.
19. Chips går också bra.
20. Jag tänker alltid att jag borde gå ner fem kilo.
21. Jag skulle lätt vilja byta ut hela min garderob förrutom ett par enstaka plagg som jag tycker om.
22. Ekonomin står i vägen för att jag ska kunna göra det.
23. Jag längtar efter en varm famn.
24. Jag skulle vilja ha ett café med hembakat och tusen sorters te och en bokhörna.
25. Där skulle alla mina vänner vilja hänga.
26. Jag skulle inte baka själv för det tycker jag är för tråkigt.
27.Jag tycker redan det är jobbigt att komma på saker att skriva.
28. Jag får ofta för mig att andra människor tycker jag är konstig.
29. Och så får jag för mig att de pratar skit om mig också.
30. Jag är väldigt empatisk.
31. När jag var tretton blev jag smålandstvåa i bordtennis.
32. Jag har spelat basket sedan jag var tolv.
33. Jag är en dålig förlorare.
34. När jag var liten var jag ännu sämre på att ta en förlust än vad jag är nu.
35. Det tycker jag är ett steg i rätt riktning.
36. Jag tycker det är aptrist att jogga.
37. Såvida jag inte har någon slags boll framför mig att jaga.
38. Lars Winnerbäck är min husgud.
39. Fast den senaste tiden har jag fastnat i spotify.
40. Jag tycker det är tråkigt att utföra hushållssysslor såsom diskning och dammsugning.
41. Ibland lägger jag mig i soffan istället för att göra ovanstående.
42. Men det hjälper ju föga.
43. Jag tycker det ska bli roligt att börja jobba efter föräldraledigheten.
44. Men jag kommer längta efter dottern så det gör ont.
45. Jag är mörkrädd.
46. Ibland tittar jag så det inte är någon i badkaret innan jag går och lägger mig.
47. Om det mot förmodan skulle vara någon där så skulle jag förmodligen skita på mig av rädsla.
48. Jag saknar vänner som inte bor nära och som jag inte kan träffa så ofta som jag vill.
49. Jag tycker om att ge vänner små presenter.
50. Genusfrågor ligger mig varmt om hjärtat.
51. Jag höll på att få spelet när dottern i stort sett bara fick rosa välkommen till världen kläder.
52. Min bästa färg är grön.
53. Jag skulle vilja kunna spela gitarr.
54. Och ha en sångröst som fick folk att rysa av välbehag.
55. Ibland skriker jag så högt jag kan i bilen.
56. Det känns jävligt skönt efteråt.
57. Om ett par veckor ska jag åka till Ullared för första gången i mitt liv.
58. Sverige den här årstiden är bland det vackraste som finns.
59. Jag önskar mig ett lyckligt liv.
60. Jag tycker att en kall öl på en varm uteservering är bland det godaste som finns.
61. Fast det finns inte mycket som klår solvarma bigaråer.
62. Överhuvudtaget tycker jag om sådant som kan stoppas i munnen.
63. Det kan vara en orsak till punkt nr 20.
64. När jag var liten ville jag bli "bondare".
65. Förmodligen för att min pappa var just det. Bonde alltså.
66. Jag har kräkts på Åhléns.
67. Fast det var nog ungefär arton-tjugo år sedan.
68. Mitt hår är tunt.
69. Och det blir fett på en dag.
70. Jag vill alltid bo vid havet för annars känner jag mig inte fri.
71. Jag vill åka till ett varmt land bara för att sola, bada och ta hand om mig själv.
72. Jag är stolt över den jag är.
73. Och jag önskar att min dotter också kommer att bli det.
74. Jag vill alltid vara andra till lags men måste sluta med det för att inte tappa bort mig själv.
75. Jag önskar mig en fet lottovinst.
76. Då skulle jag köpa mig en lägenhet, betala av studielån, resa och shoppa en del.
77. Jag skulle vilja åka och hälsa på fadderbarnet på Filippinerna också.
78. Jag har funderat på att gå en fotokurs.
79. Jag har ofta höga ambitioner med snubblar ibland på vägen till målet.
80. Då och då fixar jag det dock hela vägen.
81. Jag saknar min morfar så att det gör ont.
82. Jag är rädd att han inte visste hur mycket jag älskade honom.
83. Min uppväxt på den småländska landsbygden önskar jag varenda unge.
84. Min mammas sjömansgryta var bland det godaste jag visste som barn.
85. Jag brukade roa mig åt att fånga flugor till spindlarna i ladugården när jag var liten.
86. Min pappa var min idol. Han kunde allt och lite till.
87. Mina föräldrar är de bästa som finns. De stöttar mig alltid.
88. Min bror är en av de bästa människorna på jorden.
89. Iband kan jag reta ihjäl mig på honom. Men det är förmodligen för att vi är så lika.
90. Jag längtar efter morgondagen när jag får leka med och vara nära min dotter igen.
91. Sa jag att hon är det bästa som hänt mig?
92. Jag har lättare att uttrycka mig i skrift än i tal.
93. Jag har nära till mina känslor och gråter lätt.
94. Det kan jag tycka är väldigt jobbigt ibland.
95. När jag var liten klippte jag mig kortkort som min bror.
96. Jag hade synttofs också.
97. Det var inte helt snyggt.
98. När jag döptes stod kastanjeträden i blom.
99. Det har min mamma berättat för jag kommer liksom inte ihåg det riktigt själv.
100. Nu ska jag titta på min dotter som ligger i spjälsängen och sover. Hon är det finaste som finns.


Kommentarer
Postat av: AnnaKarin

Vilken lista... Både rolig och tänkvärd!!

Log stort för mig själv när jag läste!

Många kramar

2009-05-25 @ 15:05:41
URL: http://litenmoa.wordpress.com
Postat av: Anonym

Tycker du ska uppfylla nr 78, den har du alltid nytta av!!

kram

2009-05-26 @ 16:28:19
Postat av: joss

men seriöst människa! vem orkar läsa och bry sig om en sån lista!

2009-05-26 @ 19:15:28
Postat av: joss

men seriöst människa! vem orkar läsa och bry sig om en sån lista!

2009-05-26 @ 19:16:06
Postat av: Sandra

Jag orkade läsa och bry mig!!!! Mycket fint skrivet! ;) Hur kom du på allt det där...

2009-05-26 @ 21:24:35
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/
Postat av: Sandra

Kom inte mitt med????

2009-05-26 @ 21:25:21
URL: http://mizzlarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0