vår morgon

Vaknade av att lilla A satt upp i sängen och jollrade. Klockan tjugo i fem. Upp och byta blöja och göra en flaska välling till damen i fråga. Därefter la jag henne i dubbelsängen för det är så mysigt att sova tätt intill sitt lilla gosetroll ett par timmar. Ha, sova hade hon inte några planer på trots att ögonen gick i kors. Kul. Så fort jag la henne ner så rullade hon runt och satte sig upp igen. Pappan gick upp med henne en sväng vid kvart över fem och efter en stund så somnade hon om igen. Tack för det. Kvart i sju (sovmorgon!) var det dags att börja dagen på riktigt med lek och grötfrukost. Inkomster ger ju som bekant utgifter och det var således dags för blöjbyte av B-blöja. Inte någon lätt match när damen vill snurra runt och sätta sig upp hela tiden. Okej när det är en kissblöja men ja, ni förstår. Kamp kamp och ramaskri, en irriterad mamma och mycket svett senare så hade jag iallafall fått på både ren blöja och kläder på henne. Dags att göra sig i ordning själv då. Under den tiden hann lilla A riva ut ett helt paket blöjor och sprida dem över hela badrumsgolvet och strimla en toarulle. Jag hann lagom haffa henne när hon var på väg mot toaborsten. Det känns inte som att det är det fräschaste att sitta och leka med...
Nu har hon dragit ur kontakten till modemet x antal gånger och rivit ner en massa viktiga papper som pappan har lagt på ett osmart ställe i lagom höjd för lilla A. Vanliga bus som jag kan räkna med under dagen är att hon river ut örngott och handdukar ur nedersta byrålådan, river ut samtliga tidningar ur tidningskorgen och strimlar några av dem i fina bitar, kastar sig fram mot diskmaskinen så fort jag öppnar den för att plocka i eller ur disk, sorterar om skorna i skostället och placerar dessa över hallen och delar av sovrummet, river ner böcker ur bokhyllan osv osv.  Vardagen med lilla A är fantastisk på många sätt men numera också en aning svettig...


 
Älskade busiga nyfikna envisa upptäckstörstande lilla A.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Trevlig blogg du har, har precis hittat den och kommer säkert återvända :-)

Det där låter precis som jag skulle ha skrivit om min vardag med lilla E, det är bus från morgon till kväll!

//Jennie (Pulpeten)

2009-05-22 @ 13:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0