En lista till.

Jag snor en lista från Onekligen som för jämnan bloggar så man skrattar högt. Har ni inte läst hennes blogg så tar en tur dit!

10 FAVORITER
Färg: Grön.
Mat: Plockmat.
Band: Kära gamla Hovet.
Film: Jag älskar Audrey Tautou så jag säger Amelie från Montmartre, Tillsammans är man mindre ensam och Coco - livet före Chanel.
Bok: Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda.
Sport: Volleyboll.
Årstid: Sommar.
Veckodag: Fredagar.
Glassmak: Viol och lakrits.
Tid på dygnet: Då jag får träffa lilla A efter en dag på jobb/förskola. Då är det några timmars kvalitetstid som stundar.

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Relativt gott.
Smak: Tandkräm.
Kläder: Pyjamasbrallor och klänning från Blingo. Skön kombo.
Bakgrund: TV-brus.
Nagellack: Rött på tårna.
Tid: 22.09
Omgivning: Stökig. Tidningar, leksaker och kuddar i en salig röra runt omkring.
Irritationsobjekt: Tjoffiga bihålor.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina nära vänner: Ja och vi är fortfarande vänner.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej.
Badat naken: Jarå.
Varit med på tv: Tveksamt.
Kysst någon du inte känner: Jodå. På nåt dansgolv för hundra år sedan.

3 PERSONER
Du kan berätta allt för: Jag är en samlare.
Du tycker om: Lars Winnerbäck, Allan Karlsson och Astrid Lindgren.
Du inte gillar: Det behåller jag för mig själv.

2 VAL
Kaffe eller te: Te
Vår eller höst: Vår.

1 ÖNSKAN
Att bli väckt i morgonbitti av en sjungande dotter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0