ett stänk av attbörjajobbaångest

Semesterdagarna rinner iväg alltför fort trots att vi mest bara latar oss och myser hemikring. Den 16:e augusti drar vi igång med jobb och förskola igen och jag önskar att tiden vill stå stilla nu. Jag älskar att få spendera dagarna med min lilla familj. Att gå ut efter frukost och hoppa på studsmattan och göra sandkakor med lilla A. Att pysa ner på stan och ta en glass och cykla en runda efter lunch. Ni vet, bara vara och ha det gott med mina hjärtan. Jag vill inte vara utan lilla A hela dagarna. Jag vill inte känna ångest över hennes långa dagar på förskolan. Det är med en klump i magen jag börjar jobba igen, trots att jag tycker om mitt jobb och har stimulerande nya utmaningar att se fram emot. Jag vill fortsätta vara ledig helt enkelt. Fortsätta få vara med lilla A hela dagarna hur mycket jag vill. Delta i hennes upptäckter. Vara den som först hör nya ord poppa upp i hennes vokabulär. Vara den som alltid finns nära. Som kan blåsa och sätta plåster på skrubbade sommarknän och skratta ihop till ett tokigt ljud. Vara där.

 Härliga vattenpölar!

 Vattenfärg blir fingerfärg.

 Lövglädje!

 Swosch!

 Filuren.

 Röda små kulor. "Uss" tycker lilla A.

Kommentarer
Postat av: mammatajkon

vet vad du menar!

2010-08-04 @ 06:09:54
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: Carin

Så ljuvlig hon är lilla A.

Njut nu den sista veckan!

Å glass kan man ju inte få för mycket av :-)

kram kram

2010-08-08 @ 19:36:55
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0