Dag 09 - Min tro

Karma. Om jag är snäll, rar, omtänksam, empatisk, hjälpsam och rättvis så leker livet och visar sig från sin bästa sida. Jobbet flyter på, jag får cred för det jag gör, alla mina kära samt jag själv får ha hälsan och allt jag rör vid blir guld. Ungefär så.
Om jag däremot är sur, ilsken, vägrar hjälpa andra och bara gormar och står på då blir det andra bullar. Då går det mesta mig emot. Jag hamnar i konflikter, får skuldkänslor, mår dåligt, halkar på hala isfläckar och misslyckas på jobbet. Inte bra.

Med andra ord. Jag tror att gott ger gott och ont ger ont tillbaka. Det är därför jag är så snäll. För det mesta.

Kommentarer
Postat av: mammatajkon

kloka ord, as usual, min vän.

2010-12-08 @ 18:56:03
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0