ett livstecken

Men hallå. Det är ju inte klokt vad det går dåligt med bloggandet här. Skämmes på mig. Anledningen är långa jobbdagar med mycket pulkaåkning och pulsande i snö, mycket frisk luft och så lilla A som jag vill spendera all kvällstid med. När hon somnat så hamnar jag ofta i soffan och sedan förblir jag kvar där...
Lilla A är förskolans "lilla spöke" som pedagogerna säger. Hon är lurig, envis och tittar under lugg. Hon vinkar och ger slängpussar när de andra barnens föräldrar lämnar sina barn. Hon kommer springandes in i min famn och kramar mig hårt när jag hämtar men sedan vill hon inte ta på sig overallen och gå hem. Då slänger hon sig på golvet, skriker och ålar. Viljan och humöret mina vänner, det är det inget fel på. Vi spenderar kvällarna med så mycket mys det bara går. Vi lyssnar på musik och dansar, sjunger rörelsesånger och läser böcker, ritar, kör legotåg och "dricker kaffe". Jag har så dåligt samvete för hennes långa förskoledagar men det lindrar något att hon trivs så bra. Från och med slutet på februari och en tre månader framåt ska T vara föräldraledig en dag i veckan. Det kommer bli bli bra och skönt för samvetet. Älskade lilla skatten, tiden går ju så fort och man vill ju inget annat än bara vara där med henne och dela alla hennes nya upplevelser. Jag längtar efter semester...

 Kvällsbus av finaste slaget!


Kommentarer
Postat av: Johanna davidsson

Hej Emma, ville bara säga att du skriver så himla vackert om din dotter,man blir helt lycklig när man läser det. Man ska verkligen njuta av barnen. Nu med våran lilla sladdis känner jag det ännu mer. Hon är helt underbar, och jag vill inte göra något annat än att vara med henne när de stora är i skolan. Ha det bra /johanna Davidsson(carlevad)

2010-01-26 @ 08:49:24
URL: http://www.stressademamman.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0