boktips!




Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann


Om ni vill läsa något riktigt roligt så ska ni grabba den här boken och följa med hundraårige Allan Karlsson som är på rymmen från sitt eget hundraårskalas. På flykten råkar han få med sig en väska med stöldgods, som han skulle passa åt en okänd oborstad yngling medan denne gick på dass. Därmed får Allan en liga hack i kissetofflorna... Boken bjuder på en mängd osannolika strapatser och vem kunde ana att Allan Karlsson haft ett finger med i spelet i många av 1900-talets historiska händelser?
Alltså. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Läs! Läs!

Hos mig finns ett exemplar om någon vill låna. Och det vill ni ju!

Kommentarer
Postat av: U

Ställer mig först i kön! Tack för idag gullevän!

2010-06-29 @ 22:20:43
Postat av: Jessica

Imorse läste jag ur Jungstedts nyaste och plockade denna i högen. Den är näst på tur hos mig!

2010-07-01 @ 09:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0