håll med tack.

"I alla sammanhang där det finns småbarnsföräldrar pågår ett inofficiellt barn-VM" (Mats Pettersson, journalist på Gotlands Tidningar i en krönika).

Åh det är så synd att det är så, säger jag. Jag har också varit där, jämfört, oroat och ojat mig. Men kan vi inte bara inse att våra barn är olika små unika individer som utvecklas på sitt sätt och i sin takt. Några tar sina första steg när de är åtta månader, andra när de är 1½ år. En del barn pratar treordsmeningar när de är strax över året medan andra barn kanske kan ett fåtal ord när de är ett 1½. Jag är så evinnerligt trött på allt jämförande. Den med snabbast utveckling vinner inget särskilt extra pris. Alla barn är vinnare, i sin takt. Okej. Punkt slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0