kafferep med liten sjukling

Lilla A vaknade i natt med närmare 40 graders feber. Det tror vi förklarar de senaste dagarnas matvägran. Det var nåt i kroppen som inte stämde helt enkelt. En liten het kropp tog plats mellan våra stora trygga och då kunde hon somna om igen. Klockan 03 vaknade hon till och ville upp. Trots hög feber var hon rätt så pigg så vi läste ett par sagor och la oss sedan framför filmfavoriten Molly mus. Med en flaska välling i magen somnade hon sedan snabbt om igen på ett täcke där på vardagsrumsgolvet. Mamman gjorde sällskap bredvid.
Sedan vaknade vi båda två när T stökade iordning kaffet på morgonkvisten. Lilla A med en feber på nedgång men med en igenkorkad näsa och hosta. Hon och jag har spenderat dagen hemma i lugn och ro. Vi har läst Totte går till doktorn femhundraelva gånger och lilla A har bjudit mig på kaffe däremellan. Målat katter och grisar med "picka" och badat skumbad har vi också gjort. Det har varit en mysig dag trots sjukstugan.

 Kaffe till mamman.

 En febrig men glad tjej.

Kommentarer
Postat av: U

Å finaste lilla A!



Kanske man kan få komma på kafferep nån vacker dag framöver.



A kan även få visa F sandlådan när den nu töar fram...

2010-03-16 @ 09:18:42
Postat av: Emma

U: Ni är hjärtligt välkomna på både kafferep och sandlådehäng!

2010-03-16 @ 15:48:16
Postat av: Jessica

Tack finaste Emma för kommentaren hos mig. Vad är pickar? Är det prickar eller är det nåt hon målar med eller vad? Ser så fram emot den nya värld som ska öppnas för oss.

Jag undrar vart Alice får alla sina fina kläder ifrån, som den här glada tröjan exempelvis. Vad gillar du och hon mest för märken?

2010-03-16 @ 16:37:32
Postat av: Emma

Jessica: Picka = prickar. Just nu ska alla djur vi ritar ha "picka" :) Tröjan hon har på sig här är från Lindex, köpt på loppis för tie pix. Jag köper de mesta av hennes kläder på Lindex, jag gillar deras glada mönster. Bra priser också. Sedan skulle jag gärna klä henne mer i kläder från molo, småfolk polarn & pyret och me and I, fast plånboken säger nej...

2010-03-16 @ 21:23:15
Postat av: Carin

Men lilla stumpan, inte va sjuk. Tur hon är pigg å gla i alla fall.



kram

2010-03-18 @ 21:55:29
URL: http://olofsbergsv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0