Dag 03 - mina föräldrar

Mamma och pappa. Älskade ni! Tack för att ni har gjort mig till den jag är idag. Tack för att ni har gett mig tron på mig själv, att jag och det jag står för är bra. Tack för att ni har gett mig möjligheter att söka och hitta det jag tycker om att göra. Tack för allt ni har lärt mig. Tack för att ni har funnits vid min sida i med- och motgångar. Alltid med mitt bästa för ögonen. Tack för alla goda råd ni har gett, de har hjälpt mig även om jag inte alltid har velat medge det. Tack för ert tålamod med en envis och tjurskallig dotter. Tack för att ni ställer upp. I alla lägen. Alltid.
Tack!

Mamma! Du har de vackraste skattrynkorna vid ögonen jag vet. Din doft gör mig trygg. Du har hittat stilen som är du och som jag älskar. Du är full av engagemang och månar så mycket om dina nära och kära att du ibland nästan slår knut på dig själv. Du bakar världens godaste kanelbullar.

Pappa! Inget smittar så som ditt skratt. Du tillhör inte de blygas skara. I min tonår önskade jag mig ibland ett hål att försvinna ner i när vi var ute bland folk. I efterhand har det gett oss många av de där smittande skratten. Du är händig med det mesta och du bygger fågelholkar med en påhittighet som ingen annan.

Mina föräldrar. Ni är mina förebilder i stort och smått. Jag älskar er!




Kommentarer
Postat av: U

Vilka kärleksförklaringar! Vackert!

2010-11-25 @ 22:17:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0