Dag 05 - Vad är kärlek?

"Kärlek är att inte läsa tidningen vid frukostbordet". Så stod det på en liten hjärtformad porslinsask som vi hade på köksbordet på Råddegatan, mamma och jag. Jag var en elvaåring som ville starta morgonen med en frukost ihop med en mamma som inte hade näsan i morgontidning och så blev det. Istället pratade vi om hur dagen såg ut och så åt vi allt som oftast mammas hemmagjorda rågbullar. Kärlek!

Kärlek kan vara det lilla som blir det stora. Små överraskningar i vardagen. Ett tänt ljus på frukostbordet.

Det är också himlastormande känslor. Längtanslängtan efter någon var sekund. Att alltid vilja vara i någons närhet för det är där man mår som bäst.

En varm famn.

Att vilja någons absoluta bästa. Att ställa upp och finnas till i alla lägen. Att skratta och gråta och dela stora och små händelser ihop. Att vilja göra det med hela sitt hjärta.

Lilla A! Min största kärlek! När hon sover längtar jag tills hon vaknar. Den bästa tiden på dagen är när jag får hämta henne på förskolan. Att mötas efter en jobbdag av en glad dotter som kommer springandes mot mig, det ger mig hjärtsprattel. När hon gnuggar sin lilla näsa mot min kind och viskar mamma, då är lyckan total. Hela hon är kärlek!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0