Dag 06 - Min dag.

Klockan ringde 06.00. Snoozade i två gånger tio minuter och hann därmed inte duscha. Så kan det gå. 

Snabbuppfräschning och påklädning. Det är bra med mössväder ibland, då kan man skylla på mössfrisyr när man ser ut som en rugguggla. 

Lilla A vaknade och ropade "Titta mamma vad jag hittade!" och höll kärleksfullt upp sin älskade gosekisse.

Vällingfix till dottern och frukost till mig själv. Bläddrade igenom Barran lite snabbt.

Blöjbyte och påklädning av lilla A som för en gångs skull samarbetade exemplariskt. Helt plötsligt hade vi lite tid över innan vi skulle iväg till förskolan. Den spenderade vi med pusslande av favoritpusslet Pettson & Findus och bajsblöjebyte.

Lämning på förskolan. En glad sådan!

Mot jobbet som började med gympa och avslutades med ett utvecklingssamtal. Däremellan en hel del sång, pysslande och tålamodskrävande arbete. Jag säger välkommen till julledigheten om 23 dagar!

Hemma klockan 17.30. Mys, mys, mys med lilla A. Nattning 19.30. Två timmars umgänge med älskade ungen är alldeles alldeles för lite. Mitt hjärta brister när jag tänker på det. Tankarna på att gå ner i arbetstid nästa läsår växer sig starkare.

Kvällsmat. Nudlar, leverpastejmacka och vindruvor.

Kvällspyssel vid datorn.

Nu sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0