Hurra för när gammalt blir som nytt.

Helgen har bjudit på ett par loppisrundor och det gillar man ju. Särskilt mycket gillar man det när man gör fina kap som jag lyckades göra.

 Urfina jeans från polarn och pyret för 20 spänn. "Slim fit" som sitter som en smäck på min lilla lättviktare.

 Två par höstskor. Det helröda paret från Max & Maya för 10 spänn. Det andra paret från Kavat för 40 spänn. Lite slitna på lädret framtill men som nya inuti.

 Världens bästa Alfons för en femma styck.

 Tågbana med lok och vagnar samt lite andra tillbehör för 100 spänn. Jag vet inte vad det kostar nytt, jag tycker iallafall att jag fick det till ett helt okej pris. Jag har jagat det ett tag så när det dök upp ett slog jag till. Lilla A blev eld och lågor och skulle börja bygga en bana på momangen. Både jag och T hängde glatt på!

En sångbok med tillhörande skiva med låtar från Fem myror för 10 pix blev det också. Samt ett par bruna tights för samma peng. Vad ska man säga? Hurra för loppis!

Kommentarer
Postat av: mammatajkon

vilka fina fynd!

2010-09-26 @ 17:56:36
URL: http://www.mammatajkon.blogspot.com
Postat av: Jessica

Åh, jag älskade såndär järnväg när jag var liten och jag har min sparad på vinden och hoppas Wille kommer uppskatta den megamycket också! Vilka bra loppisfynd du alltid gör. Jag är imponerad.

2010-09-26 @ 20:43:48
Postat av: fruljungner

jag undrar förstås vart du går på loppis?!! har aldrig varit på någon men kan absolut tänka mig det nu när jag ser dina fina fynd. (svara gärna på min blogg)

2010-10-09 @ 11:26:40
Postat av: Marie A

Vilka otroliga fynd!! Jättefina grejer nästan gratis! Jag har missat varenda loppis hittils men hoppas jag med har lite tur när jag väl lyckas pricka in en! Ses på tisd!

2010-10-10 @ 10:14:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0