Uffe

Lilla A är själv på sitt rum och pysslar, vilket inte tillhör vanligheterna. Det där med att leka själv är inget roligt just nu (och har aldrig varit det heller för den delen).

Jag - Vad gör du?
A - Ja leke mamma. Me Uffe!
Jag - Uffe? (går för att titta vad hon menar och hittar henne lekandes med ett gäng gosedjur)
Jag: Vem är Uffe?
A: Hon e min kompis vettu mamma. Vi buka leka hä vettu.
Jag: Ehh, okej. Vad kul!

Jag undrar om min lilla tös har hittat sig en låtsaskompis? Hon har pratat om Uffe vid flera tillfällen. Det ska bli spännande att få "lära känna" henne(!) mera...



Kommentarer
Postat av: Jenny

hä låt som Lill-Stina prat lit norrlänskt... Ja gillart =)

2011-01-11 @ 23:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0